Istražite...

<<< RUBRIKE

<<< AUTORI

<<< Naslovna strana

Otkrića

Zahvaljujući puževima napravljen povratni superlepak

Oponašajući neka svojstva osušene sluzi puževa, naučnici su napravili supstancu čija mala količina može da izdrži težinu odraslog muškarca

Sve manje Australijanaca zaraženo HIV-om

Najnovija statistika pokazuje da je u 2018. bilo čak 13% manje novih dijagnoza u odnosu na 2017. – a trend je vidljiv u čitavoj zemlji

Otkrića

Da li su ljudi pošteniji nego što mislite?

Masovni društveni eksperiment sa „izgubljenim“ novčanicima, sproveden u 40 država širom sveta, pokazao je da ljudi pretežno vraćaju novčanike vlasnicima, naročito ako je u njima velika suma novca.

Tajni život virusa

Šta nam otkriva dekodiranje poruka koje virusi šalju jedni drugima u zaraženom organizmu

otkrića

Postoje li granice ljudske izdržljivosti?

Iako mnogi smatraju da je sve u glavi, naučnici otkrivaju da je nešto i u stomaku“, te da granice fizičke izdržljivosti ipak postoje

otkrića

Kako psi reaguju na stres vlasnika?

Pored sopstvenog stresa usled posete veterinaru, vožnje kolima, petardi, usisivača ili odlaska na izložbe i takmičenja, psi su postali pravi sunđer i za osećanja vlasnika, posebno hroničan stres

naučni ratovi

Zaboravljeni naučnik koji je otkrio dinosauruse

Na repertoaru londonskog teatra odnedavno je dramski komad posvećen Gideonu Mantelu, sinu obućara čije je zasluge za jedno od najvećih naučnih otkrića preoteo neko drugi

otkrića

Ogroman broj biljaka je potpuno nestao sa lica Zemlje

Najnovija globalna studija pokazala je da je 571 biljna vrsta izumrla – ali mnogi naučnici veruju da je broj daleko veći

zdravlje

Sindrom izgaranja na poslu i zvanično poremećaj

Svetska zdravstvena organizacija  uvrstila je sindrom izgaranja na radnom mestu u svoj priručnik Međunarodne klasifikacije bolesti (ICD-11)

otkrića

Pronađena najstarija gljiva na svetu

Analize su pokazale da je ovaj majušni fosil, otkriven u kanadskom Arktiku, za oko pola milijarde godina stariji od prethodnog nosioca rekorda iz Viskonsina

otkrića

Zašto nas koža više svrbi kad ostarimo?

Najnovija studija na miševima pokazuje da mogući odgovor na ovo pitanje leži u gubitku ili disfunkcionalnosti ćelija koje registruju dodir