Истражите...

<<< РУБРИКЕ

<<< АУТОРИ

<<< Насловна страна

хербаријум

Ко се све храни нектаром?

Процењује се да је у опрашивање укључено око 250.000 скривеносеменица и приближно сличан број животињских врста, од којих већину чине инсекти

открића

Деца (пра)историје, заборављена јефтина радна снага

Кости и артефакти пронађени на неколико места у свету показују да су деца – међу којима су најмлађи имали осам година – радила у рудницима и пекла цигле

открића

Десет минута вежбања дневно побољшава памћење

Истраживачи су показали да се мождана способност складиштења сећања побољшава након краткотрајног рада физичких вежби

открића

Колико дуго причамо бајке?

Користећи технике еволуционе биологије, антрополози су установили да неке од нашироко познатих бајки постоје више од седам хиљада година

хербаријум

Раскош полена

Шта је то што поленов прах чини толико изузетним и посебним, па му је посвећена читава једна наука?

открића

Откривена најстарија животиња на свету

Према најновијем истраживању, фосилизовани облик живота Dickinsonia, који је постојао пре 558 милиона година, идентификован је као најстарија позната врста животиња

Зима, грип и градови

Како би са сигурношћу знали да долази епидемија грипа, истраживачи треба да размотре читав низ наизглед међусобно неповезаних фактора – од урбанизације и навика људи у малим и великим градовима до климе

открића

Какве везе ласери имају са сурфовањем?

Ово откриће представља величанствену прилику за развој модерне терапије рака и медицинске дијагностике, које досад нису биле у прилици да користе невероватан потенцијал акцелератора честица због његове високе цене и величине

Свет без корњача

Након што су 200 милиона година успешно одолевале свим природним, па и космичким недаћама, корњаче су се нашле пред озбиљном претњом

открића

Риба која је препознала саму себе – у огледалу

Риба чистач недавно је прошла стандардни тест самопрепознавања – и тиме се придружила омањем, ексклузивном клубу оних који то могу

Открића

Далмација, родно место најстаријег медитеранског сира

Истраживачи са неколико светских универзитета и научних института тврде да су, проучавањем древног посуђа са подручја данашње Далмације, открили најстарију производњу сира на Медитерану

Открића

Како дата центри једу светску струју

Информационе фабрике захваљујући којима користимо Фејсбук, Гугл и Биткоин троше све више струје – и прогнозе нису нимало добре

Јесење боје

Жута боја листова је споредна последица физиолошких процеса карактеристичних за јесен, али зашто дрвеће ствара црвено лишће?

Времеплов

Како ће изгледати живот на плус 50?

До 2050, број градова са температуром која прелази 35 степени ће се готово утростурчити. Да ли ћемо и тада волети лето?

свемир

Како почистити свемирски отпад?

Свакога дана америчка војска изда преко 20 упозорења о потенцијалним сударима у свемиру. Како је отпада који кружи око Земље и изазива овакве сударе све више, број сличних упозорења прети да се драстично повећа. Научници нуде неколико решења…