Истражите...

<<< АУТОРИ

<<< Насловна страна

хомо економикус

Вредност биткоина

Које су предности и мане све популарније дигиталне валуте, и каква је будућност чека

открића

У потрази за леком против заборава

Какве би примене могло да има ново откриће да се непосредном електростимулацијом амигдале драстично побољшава памћење код људи који пате од епилепсије

Утицај богатства на одлуке

Експеримент истраживача са Универзитета Ватерло у Канади показао је да када дође до сукоба, сиромашнији људи мудрије расуђују

Шта су читали гусари?

Која се књига налазила на броду Црнобрадог, у каквим походима је овај гусар учестоваво, да ли је био суров као што се представљао и да ли је у слободно време читао романе

открића

Како смањити гужве у саобраћају?

Подстакнути јатима птица у којима нема застоја, истраживачи са МИТ-а кренули су у потрагу за одговором како смањити гужве у саобраћују у којима возачи појединих градова изгубе и до 24 дана годишње

феномени

Квантна биологија

Мада је сувише рано на основу досадаших истраживања изводити конкретне тврдње, спој биологије и квантне механике могао би у будућности да доведе до занимљивих сазнања

открића

Комарци који престају да пију крв

Најновија студија са Универзитета у Охају показује да једна врста комараца престаје да се храни крвљу и прелази на цветни нектар

Алгоритми Ејде Лавлејс

Пионирка програмирања живела је само 36 година, али је у свом кратком животу успела да постави основе модерног рачунарства

Тужне и веселе песме

Истраживачи са Универзитета у Индијани проучавали су и везу између акорада и текстова песама и закључили да у тужним и веселим песмама постоје одређени обрасци

Из живота Ескима

Колико је живот у суровим климатским условима утицао на културу Ескима

култура науке

Како остварити новогодишње одлуке?

Традиција доношења новогодишњих одлука стара је око 4000 година, али психолози проналазе нова објашњења зашто их се људи углавном не придржавају

Чишћење космичког отпада

Са циљем да испроба неколико метода за чишћење космичког отпада који кружи око Земље, почетком 2018. године биће лансирана британска летелица RemoveDebris

Пут ка апстракцији

Пијажеова теорија развоја интелигенције заснива се на идеји развојних стадијума са непроменљивим редоследом, што представља пут ка зрелости

Где су полимати данас

Зашто век у коме живимо није век мајстора свих заната и како списак нобеловаца илуструје ову промену

феномени

Где су сви?

Фермијев парадокс остаје нерешен 67 година, иако је велики број, често научнофантастичних покушаја да се одговори на ово питање

Потрага за прашинастим галаксијама

Међународни тим истраживача недавно је представио нов метод за откривање галактичких објеката препуних вреле прашине

Открића

Да ли је Јети био медвед?

Крајем новембра објављени су резултати истраживања генома митског снежног човека који би могли довести до закључка да је Јети заправо био медвед

актуелно

Неутралност интернета

Какве би могле бити глобалне последице гласања за укидање правила о неутралности интернета у Америци заказаног за 14. децембар?

Одакле су панде?