Истражите...

<<< РУБРИКЕ

<<< АУТОРИ

<<< Насловна страна

култура науке

Да ли је Ајнштајн говорио о пчелама?

Како се прочуло за цитат „Нестану ли пчеле са Земљине површине, човечанству не би преостало више од четири године“

Универзална вакцина против грипа

Тим научника са Калифорнијског универзитета у Лос Анђелесу објавио је резултате првих тестирања вакцине која би у будућности могла да буде заштита од великог броја сојева вируса грипа

Кеплеров пут до свемира

Од 16. века до 2009. године када је лансиран телескоп са његовим именом, Кеплерови радови су изазивали различите реакције и тумачења

машине

Стармен вози према Марсу

У уторак, 6. фебруара, успешно је лансиран аутомобил у свемир помоћу тренутно најмоћније ракете на свету

thinklist

Најистраживанији људски гени

Софтверски инжењер Питер Керпедијев саставио је листу гена који су највише пута изучавани. Који се гени на њој налазе, а који би у будућности могли да заузму њихово место

Ифе, древни град стакла

Већ дуже од једног века археолози сумњају да се на северу Ифеа налазила древна стакларска радионица, а нова истраживања показују јединственост перли са овог подручја

Порекло Индијанаца

Скелет девојчице пронађен на Аљасци оживљава претпоставку да су први људи који су населили Америку дошли из Сибира

Здравље из сауне

Финска традиција боравка у саунама раширила се по читавом свету, а истраживачи покушавају да одгонетну како она утиче на здравље

Штампање лекова

Да ли ћемо моћи да заборавимо на редове у апотеци и почнемо сами да „производимо“ лекове који су нам потребни захваљујући посебном 3Д штампачу?

Открића

ДНК анализа решила мистерију египатских мумија

Две египатске мумије, за које се већ више од једног века претпоставља да су у сродству, заправо су полубраћа, показују најновији резултати анализе њиховог наследног материјала

открића

Нова сазнања о почецима фотосинтезе

Тим канадских научника израчунао је да се фотосинтеза одвија већ око 1,25 милијарди година, што може довести до нових погледа на „Досадну милијарду“ и еволуцију еукариота

култура науке

Да ли живимо у свету какав је замишљан?

Сајт Yugopapir недавно је пренео текст објављен у ТВ Новостима 1969. године у коме футуристи предвиђају како ће изгледати 2000. година. Елементаријум тим поводом истражује шта се од тога обистинило

открића

Живот дуг четири милијарде година

Најновије истраживање микрофосила из Аустралије указује на то да живот на Земљи траје око 500 милиона година дуже него што се претпостављало, тврде професори са два америчка универзитета

хомо економикус

Вредност биткоина

Које су предности и мане све популарније дигиталне валуте, и каква је будућност чека

открића

У потрази за леком против заборава

Какве би примене могло да има ново откриће да се непосредном електростимулацијом амигдале драстично побољшава памћење код људи који пате од епилепсије

Утицај богатства на одлуке

Експеримент истраживача са Универзитета Ватерло у Канади показао је да када дође до сукоба, сиромашнији људи мудрије расуђују

Шта су читали гусари?

Која се књига налазила на броду Црнобрадог, у каквим походима је овај гусар учестоваво, да ли је био суров као што се представљао и да ли је у слободно време читао романе

открића

Како смањити гужве у саобраћају?

Подстакнути јатима птица у којима нема застоја, истраживачи са МИТ-а кренули су у потрагу за одговором како смањити гужве у саобраћују у којима возачи појединих градова изгубе и до 24 дана годишње