На данашњи дан пре 133 године рођен физичар који је открио космичко зрачење

На данашњи дан 1883. године рођен је аустријско-амерички физичар и добитник Нобелове награде чији је највећи допринос науци откриће космичког зрачења – Виктор Францис Хес. У време када научници нису умели да објасне порекло јонизујућег зрачења, Хес је у периоду од 1911. до 1912. године извршио неколико летова балоном која су га довела до важног открића.

Хес је учио да количина јонизујућег зрачења расте што се више одмицао од површине Земље и закључио да ово зрачење долази из свемира, што је коначно и потврдио 1928. године Роберт Милкан, такође нобеловац који је ову појаву назвао ”космичким зрачењем”. Ово откриће, награђено Нобеловом наградом 1936. године, уједно представља и почетак великог броја открића која су уследила у областима честичне и нуклеарне физике. Поред бројних признања која је Хес добио, један кратер на Месецу назван је по њему.