На данашњи дан 1942. године рођен је бивши руски космонаут Валериј Пољаков

Текст: Т. Марковић

На данашњи дан, 27. априла 1942. године, рођен је Валериј Владимирович Пољаков, бивши руски космонаут. Пољаков је носилац рекорда за најдужи лет у свемиру. Он је током своје мисије на свемирској летелици Мир боравио нешто више од 14 месеци.

Пољаков је за космонаута изабран 1972. године, а први пут је полетео у свемир 1988. године у свемирској летелици Сојуз ТМ-6. Његов први боравак у свемиру трајао је 240 дана и на Земљу се вратио летелицом Сојуз ТМ-7.Лет којим је постигао рекорд за најдужи континуирани боравак у свемиру, његов други лет по реду, почео је 8. јануара 1994. године летелицом Сојуз ТМ-18, а завршен је 22. марта 1995. године.

Пољаков је на овом лету волонтирао како би испитао реакције људског тела у условима микрогравитације. На свемирској летелици Мир провео је око 437 дана, изводећи различите експерименте. У том периоду он је обишао око 7.000 орбита око Земље.