На данашњи дан 1891. године рођен је фински физичар и астроном Урио Ваисала

Фото: Turola Observatory

Текст: Д. Вујић

На данашњи дан 1891. године рођен је Урио Ваисала, фински физичар и астроном. Ваисала је допринео областима оптике, геодезије и астрономије. У свету оптике остаће упамћен по развијању система који се често назива Schmidt-Väisälä камера. Својим идејама и решењима обогатио је методе мерења на пољу геодезије, иако се услед развијања нови технологија ови приступи данас сматрају застарелим.

Што се тиче астрономије, његов метод посматрања и записа је значајно помогао у штедњи материјала који се тада користио и олакшао је тиме рад опсерваторије. Телескоп Schmidt-Väisälä, који је он направио, користио се на Универзитету у Туркуу за праћење и отркивање астероида и комета, где је његов истраживачки тим открио 7 комета и 807 астероида.

Сам Ваисала открио је 128 астериоида и три комете, а астероидима је давао имена својих пријатеља. На Универзитету у Туркуу Ваисала институт за физику и астрономију добио је име у његову част.