Тауриди су метеорски рој који је потиче од комете Енке

Текст: Т. Марковић

Рецензија: Д. Павловић

Тауриди су метеорски рој који је потиче од комете Енке (2P/Encke). Радијант овог роја (мала област на небу из које привидно излазе метеори) се налази у сазвежђу бика, од кога су и добили име. Услед пертурбационих утицаја планета, у највећој мери Јупитера, рој је раширен и подељен на северну и јужну грану. Претпоставља се да су и рој и матична комета настали распадањем већег тела пре око 20,000 до 30,000 година.

Јужна грана је обично видљива између 10. септембра и 20. новембра, док се северна јавља између 20. октобра и 10. децембра. Ове године, максимум јужне гране се био је 10. октобра, док ће максимум северне гране видети 12. новембра, а 14. новембра је пун Месец што ће отежати посматрање. На слици су приказане позиције радијанта овог роја за септембар, октобар и новембар 2016. (STA – јужна грана, NTA – северна грана).