11. новембар 2017.

Супернова 1572

На данашњи дан 1572. године Тихо Брахе приметио је до тада непозанто небеско тело, Супернову 1572

Фото: Wikipedia

Текст: А. Самарџија Шушић

На данашњи дан 1572. године дански племић и астроном Тихо Брахе (1546-1601) примећује да се у сазвежђу Касиопеје појавило ново бљештаво небеско тело , данас позанто као Супернова 1572 (или SN 1572). Ово откриће изазива општу неверицу код његових колега јер се још од времена Аристотела веровало да се свемир не мења.

Брахе пак остаје убеђен да се ради о новој звезди након анализе њене паралаксе, односно угла под којим се види. Своје налазе објављује са колегама у књизи о овој новој звезди што доводи до важних промена у дотадашњем схватању свемира, а реч ”нова” из наслова књиге ће постати термин за ерупцију звезда.

Данас је познато да су Брахе и остали у ствари видели супернову, односно експлозију умируће звезде удаљене око 8.000 светлосних година од Земље. Супернова остаје видљива све до 1574. године.