Први вештачки сателит лансиран је на данашњи дан 1957. године

Фото: Пошта СССР

Текст: Б. Клобучар

Рецензија: Д. Павловић

На данашњи дан 1957. године Совјетски Савез је у ниску Земљину орбиту лансирао сателит Спутњик 1. Ово је први вештачки сателит, односно први објекат направљен од људске руке који је стигао у орбиту око Земље. Метална сфера пречника 58 центиметара полетела је из данашњег Казахстана носећи радио-предајник чије су фреквенције могли да ухвате радио аматери на површини Земље.

Иако није била опремљена мерном лабораторијском опремом, руски научници могли су да само посматрањем сателита донесу неке закључке о нашој планети. Тако на пример праћењем радио-сигнала могли су донети одређене закључке о јоносфери или мерити густину атмосфере на великим висинама праћењем брзине кретања и трења приликом кретања летелице. Лансирањем Спутњика 1 започела је такозвана свемирска трка између САД и СССР која је била део Хладног рата.