На данашњи дан 1989. године лансирана је свемирска сонда Галилео, а ова мисија је донела многа сазнања о Јупитеру и његовим сателитима

Текст: В. Гломазић

На данашњи дан 1989. године на скоро четрнаест година дуго путовање кренула је свемирска сонда Галилео. Након нешто више од шест година, тачније 7. децембра 1995. године, Галилео стиже до свог одредишта постајући тако прва летелица која улази у орбиту Јупитера и коју ће за наредних осам година обићи 35 пута.

Мисија Галилео је донела многобројна значајна открића везана за Јупитер и његове сателите. Највећа планета Сунчевог система је прва код које су детектовани облаци амонијака, а потврђено је да месец Ио има вукланску активност сто пута већу од Земљине. Галилео је такође показао да Јупитерови природни сателити Европа, Ганимед и Калисто поседују океане који су у течном стању испод смрзнуте површине.

Галилео је своје путовање завршио 21. септембра 2003. године слањем у атмосферу чиме је извршена превенција загађивања Јупитера месеца бактеријама са Земље.