На данашњи дан 1834. године рођен је амерички астроном и физичар Семјуел Ленгли

Текст: Д. Благић

На данашњи дан 1834. године у Роксберију у Масачусетсу родио се Семјуел Ленгли, амерички астроном, физичар и иноватор. Због његовог интересовања за аеродинамику, био је један од многобројних конструктора првих авиона. За његове моделе авиона интересовало се чак и Министарство ратне морнарице САД-а. Међутим, због неколико удеса његових модела, Ленгли је престао да се бави конструкцијом авиона.

Оно по чему је највише остао упамћен јесте изум болометра, врло сензитивног уређаја који служи за мерење електромагнетног зрачења. Болометар је брзо нашао примену у астрономији и астрофизици, јер је врло погодан за мерење инфрацрвеног зрачења, нарочито терахерцног. Ленгли је са болометром мерио количину сунчеве енергије на Земљи и температуру површине Месеца и тако дао доприноса не само астрономији, него и садашњем разумевању климатских промена.