Унутар сазвежђа Орао налази се неколико објеката дубоког неба

Фото: Wikipedia

Текст: Д. Благић

Сазвежђе Орао једно је од првих које је Птоломеј уписао у своју листу од 48 сазвежђа. И раније су га помињали грчки астрономи попут Еудокса. Латински назив му је  Aquilia, али је његова симболика везана за грчку митологију. У суровом рату који се одвијао између снага бога Хрона и његовог сина Зевса, орао је носио муње побуњеном Зевсу током борбе. Након своје велике победе, Зевс је из захвалности према овој птици решио да је постави на небо и учини је бесмртним сведоком његове моћи.

Унутар овог сазвежђа налази се неколико објеката дубоког неба попут расејаних звезданих јата и планетарних маглина. Најлепше фотографије добијене су посматрањем планетарне маглине NGC 6751, назване и Ужарено око.

Алфа Орла, позната као Алтаир, дванаеста је по сјају звезда на ноћном небу, док звезда Таразед, која је Гама Орла, представља тројни систем.