Текст: Ј. Жугић

Сазвежђе Лабуд јасно се види токм ведрих октобарских ноћи, а пет његовиј најсјанијијих звезда распоређене су тако да чине крст. Лабуд је једно од сазвежђа које је сателит Кеплер истраживао тражећи вансоларне планете, а резултат је да ту постоји више од 100 звезда са познатим планетама што је више од било којег другог истраживаног сазвежђа.

Поред тога што су звезде овог сазвежђа врло сјајне, Лабуд садржи и неколико извора космичког зрачења. Систем Cygnus X-3 периодично има експлозије непознате природе, а током једне од њих систем је емитовао муоне, негативно наелектрисане честице попут електрона али са много већом масом. Иако се верује да је тај објекат неутронска звезда или црна рупа, могуће је и да је остатак егзотичније звезде, односно прва пронађена кваркова звезда, управо зато што има космичко зрачење.

Већином источног дела сазвежђа Лабуд доминира Херкулес-Корона Бореалис велики зид, највећа позната структура у посматраном свемиру. То је џиновски галактички филамнет у облику влакна, чине га галаксије и налази се између великих тамних празнина.