Иако је по површини коју заузима четрнаесто по реду сазвежђе, посматрање голим оком је често веома отежано

Текст: В. Гломазић

Сазвежђе Рибе се налази између сазвежђа Водолија и Ован и унутар њега се пресецају еклиптика и небески екватор, односно пројекција екваторијалне равни Земље на небеску сферу. За Рибе су везани многи митови различитих култура а према грчкој митологији Афродита и Ерос су побегли од гиганта Тифона бацивши се у море у ком су се претворили у две рибе повезане ужетом, што је уједно и најчешћи сликовит приказ сазвежђа.

У констелацији се налази укупно 86 звезда од којих је за 13 потврђено да у свом систему имају планете. Иако је по површини коју заузима четрнаесто по реду сазвежђе, ниједна припадајућа звезда није сјајнија од магнитуде четири, па је посматрање голим оком често веома отежано. Унутар сазвежђа се налазе и многи објекти дубоког неба као што су галаксије и галактичка јата.