На данашњи дан лансиран је сателит чији је задатак био снимање гама зрачења

Фото: НАСА

На данашњи дан 1975. године, уз помоћ НАСА, Европска свемирска агенција (ESA) лансирала је свој први сателит, намењен проучавању космичких извора гама зрачења. COS-B је, како ESA каже на својој интернет страници, једна од најуспешнијих свемирских мисија, која је радила без оптичких инструмената и сложених мерних инструмената. Овај сателит је имао један задатак – да се усмери ка појединачним звездама или другим објектима и сними њихов спектар гама зрачења.

За 6,5 година, колико је трајала мисија, COS-B је снимио бројне гама изворе у свемиру, из којих је настао 2CG каталог са 25 пописаних објеката. Велики део времена сателит је провео и снимајући гама зрачење  Cygnus X-3  извора који значајан део зрачења емитује у рендгенском делу спектра. COS-B је такође успео да направи комплетну мапу гама зрачења у Млечном путу.