Зачетник идеје о таласној природи светлости, астроном, математичар и физичар, Кристијан Хајгенс, рођен је на данашњи дан

На данашњи дан 1629. године у Хагу рођен је холандски астроном, математичар и физичар, Кристијан Хајгенс. Рођен у богатој породици, школовао се за право пре него што је заправо заронио у свет природних наука.

Хајгенс је педесетих година седамнаестог века уперио телескоп у правцу Сатурна, који је пре тога Галилео Галилеј описао као необичну ”Планету са ушима”. Сада са квалитетнијим сочивима, након посматрања Хајгенс је објавио да су ове ”уши” заправо прстени који су одвојени од саме планете. Хајгенс је 1665. године открио и највећи Сатурнов сателит – Титан.

Исте године је први пут у историји скицирао Орионову маглину са појединачним звездама. Средиште ове маглине данас по њему носи име ”Хајгенсова регија”. Хајгенсово име носила је и сонда која је прва слетела на Титан 2005. године, као и један кратер на Марсу и планина на Месецу.

Кристијан Хајгенс ће остати запамћен и као зачетник идеје о таласној природи светлости коју је изнео 1670. године.