На данашњи дан 1869. године изашао је први број часописа Nature, чији је оснивач и главни уредник био астроном Норман Локјер

Текст: Б. Џодан

На данашњи дан 1869. године изашао је први број часописа Nature који данас као најцитрианији научни часопис има тираж од 53.000 примерака и око три милиона читалаца. Његов оснивач и главни уредник, енглески астроном Норман Локјер, имао је намеру да часопис посредује између стручне научне заједнице и едуковане шире јавности која жели да се информише о дешавањима из света науке.

Баш у овом часопису први пут су објављена нека од највећих светских открића: таласна природа честица, откриће неутрона, нуклеарна фисија, структура ДНК, клонирање овце Доли и многа друга. У својој дугој историји неизбежно је било да остане забележено и неколико инцидената од којих је најпознатији објављивање серије радова о полупроводницима немачког физичара Јана Шона у периоду од 2000. до 2001. године за које се испоставило да су пуни фалсификованих података па су радови повучени 2003. године.