НАСА је почела са радом на данашњи дан 1958. године

Фото: Wikimedia

Текст: Н. Здравковић

Рецензија: Д. Павловић

На данашњи дан 1958. године са радом је почела Национална аеронаутичка и свемирска администрација, популарно НАСА, федерална агенција САД задужена за амерички свемирски програм, аеронаутику и аеронаутичка истраживања.

Њен оснивач је тадашњи председник САД Двајт Д. Ајзенхауер који је 29. јула 1958. године потписао Акт оснивања нове агенције. Читав процес је био муњевит, узрокован журбом да се одговори на изазов СССР-а који је у октобру претходне године успешно лансирао Спутњик 1, први вештачки сателит.

НАСА је обележила другу половину 20. века програмима као што су ”Меркјури”, ”Аполо”, ”Спејс Шатл” и многи други. Након успешног слетања људске посаде на Месец у оквиру програма Аполо 11, 1969. године, политичка потреба за финансирањем рада Насе опада, па су неки од најамбициознијих програма, као што су формирање базе на Месецу и слетање летелице са људском посадом на Марс, за сада напуштени.