На данашњи дан 2006. године Плутон је изгубио статус девете планете Сунчевог система

Фото: New Horizons

Текст: В. Гломазић

У астрономским аналима ће 24. август 2006. године остати упамћен као датум када је Плутон изгубио дотадашњи статус једне од девет планета Сунчевог система. Након што је пуних седамдесет и шест година фигурисао као планета, Плутон је на двадесет и шестом редовном заседању Међународне астрономске уније у Прагу пребачен у класу патуљастих планета.

Према изменама које су и сада актуелне, планета Сунчевог система мора да испуни три неопходна критеријума. Иако Плутон испуњава прва два, а то су да орбитира око Сунца и има довољну масу да буде у стању хидростатичке равнотеже, тј. да буде готово округлог облика, проблем се јавио код трећег критеријума. Према том критеријуму планета мора да „почисти“ све друге објекте око своје орбите што Плутон не испуњава јер његова маса представља тек једну четрнаестину укупне масе свих објеката у његовој орбити.