Нептун не можете да посматрате голим оком јер је он најдаља планета у Сунчевом систему

Након што је Плутон изгубио статус планете, Нептун је постао најдаља до сада позната планета у Сунчевом систему. Спада у џинове међу планетама, а његова маса је чак 17 пута већа од Земљине. Посетила га је само једна летелица Војаџер 2, 1989. године и већина информација које имамо о Нептуну прикупљена је тада.

Нептун је прва планета чије је постојање предвиђено математичким рачунима пре него што је уочен посматрањем. Ипак, Галилеј је више од два века пре овог отркића посматрао Нептун телескопом, али га је сматрао звездом.

Ову планету због велике удаљености не можете да посматрате голим оком, али то не умањује њену лепоту. За Нептун је карактеристична плава боја која настаје апсорпцијом црвене и рефлексијом плаве светлости услед присуства метана у његовој атмосфери. Ову далеку планету карактеришу најбржи ветрови у Сунчевом систему и јаке олује, а једно њено путовање око Сунца траје 165 земаљских година.