Планета коју је видео и Галилеј, али је до појаве радио-телескопа била најмање позната

Меркур је прва по реду и најмања планета Сунчевог система. Веома великом брзином ротира око Сунца. Због своје брзе револуције Меркур је добио име по староримском богу трговине и путовања и гласнику богова.

Површина Меркура је пуна кратера, који су настали ударима метеора, и пошто геолошки није активан, веома је слична површини Месеца. Прва посматрања Меркура са Земље вршио је Галилео Галилеј почетком 17. века. Због скромних могућности свог телескопа није могао да уочи много особина ове планете.

Меркур је све до ере радио-телескопа била једна од најмање познатих и најмање изучаваних планета Сунчевог система. Посматрање у микроталасним дужинама омогућило је астрономима да елиминишу ефекте Сунчеве радијације и да утврде нове детаље о физичким и хемијским карактеристикама површине Меркура.