03. октобар 2017.

Меркјури-Атлас 8

На данашњи дан 1962. године лансиран је Меркјури-Атлас 8

Фото: Wikimedia

Текст: Н. Павлов

Меркјури-Атлас 8, пета по реду летелица Сједињених Америчких Држава са човеком у орбити око Земље, лансирана је 03. октобра 1962. године. Лет током којег је астронаут Волтер Шира обишао Земљу шест пута, укупно је трајао 9 сати, 13 минута и 11 секунди. Совјетски пројекат Восток је у свемирској трци био у предности па је Меркјури програм био оријентисан ка проучавању космичке технологије више него ка вршењу научних експеримената.

Најуспешнијим експериментом мисије показал се могућност штедње горива јер је потрошено значајно мање него што се очекивало. Систем за управљање је модификован због грешака у ранијим летовима и успешно испитан. Током лета није било већих неисправности осим квара регулатора температуре на оделу пилота. Лет је завршен спуштањем на око 7 километара од брода за прихватање на Атлантику.

Шира је капсулу у којој је бораиво назвао Сигма 7, где сигма представља математички симбол за суму, а 7 означава седам Меркјури астронаута. Капсула је изложена у Свемирском центру Кенеди на Флориди.