„Црвена планета“ је видљива од 22 часа па све до зоре

Око 22 часа изнад хоризонта ће извирити Земљин сусед, планета Марс. „Црвена планета“ видљива је све до зоре у близини сазвежђа Шкорпија и тренутно се привидно налази близу звезде Антарес, која је такође црвенкасте боје.

Најсигурнији начин да разликујете ова два објекта је да пратите њихов сјај. Због велике удаљеностии ефекта наше атмосфере, сјај звезде је треперећи док планета изгледа као да светли константним сјајем. Светлост која долази са Марса заправо је одбијена Сунчева светлост.

Марс је дом највише откривене планине у Сунчевом систему. Olimpus Mons је угашени вулкан висине 27 километара у односу на околину. Старији слојеви вулкана датирају до 115 милиона година, а последња вулканска активност датирана је на свега два милиона година, што значи да постоји могућност поновног активирања вулкана.