На почетку манифестације Мај месец математике (М3) представљамо вам звездано јато М3

Месје 3, познато и као М3, једно је од највећих и најсјајнијих глобуларних јата, а чини га око 500.000 звезда. Представља прво оригинално откриће француског математичара Чарла Месјеа, крајем 18. века. Он је ову маглину описао као лоптасту, са веома сјајним центром, али је тврдио да не садржи звезде. Двадесет година касније је Вилијам Хершел ово глобуларно јато видео као појединачне звезде.

Процењивало се да је јато М3 старо око 8 милијарди година, што се као податак може наћи у разноврсним каталозима, но последња истраживања указују да је битно старије – око 12 милијарди година*. Од нас је удаљеније него од центра наше галаксије, али пошто сија сјајем 300.000 пута јачим него Сунце, под добрим условима може да се види и голим оком.

Чарлс Месје је објавио каталог објеката дубоког свемира који се зове ”Месјеови објекти”. Циљ овог каталога је био да помогне астрономима да распознају различите објекте на ноћном небу, посебно ради лакшег посматрања комета.

*Рубрика је измењена како би се информације ускладиле са последњим истраживачким подацима, 13. маја у 00.00 (прим. ур.)