На данашњи дан 1959. године лансирана је Луна 2

Фото: Wikipedia

Текст: Ј. Жугић

Прва свемирска летелица која је дотакла површину Месеца, а уједно и први објекат који је направио човек а да је слетео на друго небеско тело, јесте Луна 2. Ту летелицу је лансирао Совјетски Савез 2. септембра 1959. године.

Луна 2 је носила пет различитих инструмената како би спровела тестове на путу ка Месецу – један од експеримената био је да летелица испусти облак паре који се раширио на 650 километара, како би успоставила визуелни контакт са Земљом, као и да провери како би натријум реаговао у вакууму и окружењу без гравитације.

Поред тога, Луна 2 је имала бројач који је мерио јонизујуће зрачење и детектор Черенковљевог зрачења који је мерио електромагнетну радијацију узроковану наелектрисаним честицама. Ту је био и Гајгеров бројач који је одређивао електронски спектрум спољног појаса радијације. Последњи инструмент на Луни 2 био је магнетометар, а сви заједно тражили су магнетна и радијацијска поља око Месеца. Инструменти нису детектовали никакву радијацију.