На данашњи дан 2002. године лансирана је летелица Contour које је после шест недеља престала са радом

Текст: С. Росић

Летелица CONTOUR (The Comet Nucleus Tour), коју је НАСА лансирала 3. јула 2002. године, требало је да пружи нова сазнања о кометама, али је после само шест недеља проведених у орбити отказала послушност.

CONTOUR је требало да испитује две различите комете Енке и Швасман-Вахман 3 на њиховом путу кроз унутрашњи део Сунчевог система, фотографише их са удаљености од само 96 километара, анализира њихов гас и прашину и одреди прецизну орбиту.

Међутим, од 15. августа од ње више није било гласа. Покушаји да се с њом ступи у контакт трајали су све до 20. децембра 2002. године када су научници Насе и Лабораторије за примењену физику Универзитета Џонс Хопкинс закључили да се вероватно дезинтегрисала.

Од четири могућа узрока њеног распореда, као највероватнији издвојио се квар услед прегревања ракета која је требало да је лансира у далеки свемир. Иако ова нискобуџетна мисија није успела, CONTOUR је послужила као модел за неколико успешних летелица, међу којима и New Horizons.