Пре око 250 година две звезде, познате као Капа Таури или K Tau, испалиле су посебну групу фотона

Фото: Wikimedia

Текст: Н. Здравковић

Пре око 250 година две звезде, познате као Капа Таури или K Tau, испалиле су посебну групу фотона. Ова група није била посебна из неког физиолошког разлога – уосталом, по чему се и могу разликовати фотони – већ по свом тајмингу и дестинацији.

Након једног века путовања кроз беспућа свемира, ова група фотона ушла је у Сунчев систем крећући се у смеру Земље, око Сунца док на Земљи траје његово помрачење, кретала се право у смеру острва Принсипе, ка једном брду на којем је стајао Артур Едингтон, и стигла управо како је повлачио ручицу фото-апарата и заувек их  „заробио” у фотографији једног од најдужих помрачења Сунца у двадесетом веку.

Заробљени фотони постаће доказ у корист Ајнштајнове теорије релативности. Наиме, били су  „скренули” заобилазећи Сунце јер је његова маса кривила околни простор што се довољно добро видело на релативно примитивној фотографији.