Текст: Д. Вујић

Након успешне мисије Аполо 11, научници су први пут добили узорке камења са Месеца 26. јула 1969. године. Са великим ишчекивањем и опрезом НАСА научници, обучени попу хирурга и са гас маскама, први пут су добили прилику да раде са овим материјалом. Више од пет стотина научника из разних области започели су своја истраживања.

Анализе ових узорака донеле су прегршт нових информација о Месецу и његовој површини. Установљено је да прашина са Месеца не представља никакву опасност по земљане и да не садржи никаква органска једињења. Биолози су тестирали како лабораторијски мишеви без развијеног имуног система реагују на узорке и ниједан случај болести се није јавио.

Установљено је да су ови узорци или вулканског или катаклизмичног порекла удара метеорита у површину Месеца, што значи да су настали под високим температурама које су прелазиле чак 1200 степени Целзијуса. Амерички председник Ричард Никсон је 1970. године ове узорке поклонио бројним државама између осталог и Југославији, чији се примерак налази у Музеју историје Југославије.