На данашњи дан 1934. године рођен је Јуриј Гагарин

Фото: Flickr

Текст: Б. Клобучар

На данашњи дан 1934. године рођен је Јуриј Алексејевич Гагарин, совјетски космонаут. Гагарин је 12. априла 1961. године у летелици Восток 1 обишао једну орбиту око Земље за 108 минута лета, на висини од 169 километара, чиме је ушао у историју као први човек у свемиру.

Године 1959, тада поручник Гагарин одабран је међу 19 летача за Совјетски свемирски програм. Након ригорозних физичких и психолошких тестирања он и Герман Титов су одабрани као најбољи кандидати, а коначну одлуку је донела Комунистичка партија Совјетског Савеза.

Током првог лета у свемиру контроле Востока 1 су биле закључане, а летелицом је управљано са Земље јер астронаути нису знали како ће бестежинско стање утицати на свест пилота, па је Гагарин могао да приступи контролама само у случају нужде уз помоћ посебне шифре.

Иако је првобитно извештавано да је Гагарин слетео са својом летелицом, касније је откривено да је космонаут ипак искочио на неких седам километара од површине и спустио се падобраном на тло.