На данашњи дан 1905. године рођена је Хеленг Хог, пионир у истраживању збијених звезданих јата и променљивих звезда

Фото: alchetron.com

Текст: В. Радоичић

Први женски председник неколико астрономских организација и пионир у истраживању збијених звезданих јата и променљивих звезда , Хелен Хог, рођена је на данашњи дан 1905. године. Захваљујуци њеном истразивању променљивих звезда Cefeida и период-луминозност корелацији измедју њих  проширили смо знања о старости, величини и структури наше галаксије Млечни пут.

Забележивши 132 променљиве звезде у астрономским каталозима који су и дан данас у употреби, Хелен Хог постаје један од водећих ауторитета у астрономији. Укупно је објавила три каталога фотографишући звездана јата, и радила је на четвртом  у тренутку њене смрти. Поред тога, Хог се бавила и научним новинарством пишући своју недељну колумну више од 30 година. Колумна је излазила у канадским новинама  Toronto Star под називом With the Stars