19. мај 2017.

Халејева комета

На данашњи дан 1910. године Земља је прошла кроз реп Халејеве комете

Фото: Wikimedia

Текст: Д. Вујић

Без икаквих последица по Земљане, 19. маја 1910. године Земља је прошла кроз реп Халејеве комете. Ова комета, названа по британском астроному Едмонду Халеју, сваких 75 до 76 година може се видети на Земљином небу.

Пролазак 1910. године посебно је занимљив јер је шесточасовни пролазак Земље кроз крај репа Халејеве комете детаљно описан и фотографисан. Француски астроном Камиј Фламарион је тврдио како ће овај догађај због присуства гаса цијаногена у кометином репу изазвати катастрофалне последице по живи свет. То је довело до ширење масовне панике, али било је и оних који су са уживањем посматрали спектакуларну појаву.

Бројни хотели су нудили посебне услуге изнајмљивања својих кровова како би све могло бити испраћено што угодније. Наравно, гас није имао никакве последице по Земљу јер је био, како је већина ондашњих научника и тврдила, изузетно разређен.