На данашњи дан 1656. године рођен је Едмонд Халеј, астроном који је има значајне доприносе и у математици, физици и метеорологији

Текст: В. Радоичић

На данашњи дан 1656. године рођен је Едмонд Халеј који је, иако најпознатији као астроном, имао значајне доприносе и у областима математике, физике и метеорологије. Уписавши Краљевски колеџ на Оксфорду са 17 година, Халеј је имао неколико важних астрономских запажања међу којима је било и помрачење Марса од стране Месеца.

Унео је 341 звезду у каталог звезда и открио звездано јато у сазвежђу Бик. Док је предавао геометрију на Оксфорду, наставио је са астрономским посматрањима па је 1705. године објавио књигу ”Синопсис астрономије комета”. У том делу говори о виђењима комета 1456, 1531, 1607. и 1628. године између којих има толико сличности да га је то довело до закључка да се заправо ради о једној истој комети.

Данас ова комета носи његово име и може се видети са Земље на сваких 74 до 79 година. Последњи пут је виђена у Соларном систему 1986. године, док се следеће појављивање очекује 2061. године.