Дан астрономије се обележава два пута годишње, а овогодишњи јесењи је 30. септембра

Фото: Wikimedia

Текст: Н. Павлов

Дан астрономије се обележава два пута годишње, у пролеће и јесен. Датум се мења сваке године и зависи од Месечевих мена . Уобичајено је да буде једне суботе уочи прве четвртине Месеца. Претходни Дан астрономије био је 29. априла, а јесењи је данас, 30. септембра.

Идеја за овај дан настала је 1973. године у САД када је директор Астрономског удружења Северне Калифорније, Даг Бергер, поставио различите врсте телескопа на прометним местима како би пролазници посматрали небо. Од тада догађај је постао традиција у САДи шире где се јавност упознаје са астрономијом, окупљају се астрономска друштва и стручњаци и одржавају планетаријумске пројекције и предавања.

Астрономски дан је део Астрономске недеље у којој се организују дужа посматрања и догађаји. Овогодишња тема јесте потпуно помрачење Сунца које се одиграло у августу.