На данашњи дан 1937. године, два дана након што га је Карл Рајнмут детектовао, астероид Хермес је прошао поред Земље

Текст: М. Симоновић

На данашњи дан 1937. године астероид Хермес је скоро неприметно пролазио поред Земље, пресекавши њену орбиту на дупло већој раздаљини од оне између Земље и Месеца. Два дана пре тога, детектовао га је немачки астроном Карл Рајнмут (1892-1979) и именовао по грчком богу, заштитнику путника и гласнику богова. Посматрао га је пет дана, а након тога га губи из вида и Хермес постаје ”изгубљени” астероид наредних 66 година.

Амерички астроном Брајан Скиф, у оквиру пројекта LONEOS, 15. октобра 2003. године поново открива Хермес и на основу нових података реконструише се дотадашње кретање Хермеса и утврђује да се налазио у непосредној близини наше планете 1937, 1942, 1954, 1974. и 1989. године.

Након ових открића, Хермес који има хаотичну орбиту и за који се данас зна да је заправо систем два астероида који круже један око другог, добија заслужену пажњу астрономске заједнице.