7. децембар 2017.

Аполо 17

На данашњи дан пре 45 година лансиран је Аполо 17, чиме је започета последња мисија овог програма

Фото: Wikimedia

Текст: М. Симоновић

На данашњи дан 1972. године из Свемирскохг центра Кенеди лансиран је Аполо 17, започевши последњу мисију Аполо програма за истраживање Месеца. Трочлану посаду чинили су командант Јуџин Сернан, пилот командног модула Роналд Евенс и пилот лунарног модула Харисон Шмит.

Последњи људи који су ходали по Земљином природном сателиту, Сернан и Шмит, спустили су се на Месечеву површину 11. децембра. Обавили су бројне тестове, три шетње по површини, сакупили 110,4 килограма материјала и оборили рекорде претходних Аполо мисија. Најдуже су остали на Месецу, на Земљу су се вратили са највише узорака, лунарним ровером су прешли 30,5 километара и најдуже су остали у Месечевој орбити.

Роналд Евенс је 17. децембра провео сат и шест минута у међупланетарном простору сакупљајући филмске траке са спољашњих камера на летелици. Аполо 17 је 19. децембра слетео у Пацифик.