23. новембар 2017.

Андромеда

На данашњи дан 1924. године објављено је Хаблово истраживање да је Андромеда друга галаксија

Фото: Wikimedia

Текст: М. Симоновић

Пре око сто година део астронома сматрао је читав универзум сачињен од Млечног пута, док су неки заступали хипотезу да су замрљане маглине које су уочавали на хоризонту посебне галаксије и да је универзум сачињен од много њих.

На данашњи дан 1924. године чувене америчке новине The New York Times објављују истраживање Едвина Хабла (1889-1953) која упућују на вишегалактички универзум.

Хабл је Хукер телескопом, у опсерваториј на планини Вилсон у Калифорнији, посматрао маглину Андромеду и у њој открио цефеиду, променљиву звезду која пулсира врло правилно, помоћу чега је утврдио да је удаљена око три пута више од тадашњег измереног пречника Млечног пута, те је било очигледно да се мора налазити изван његових граница, што је довело до тога да Андромедина маглина постане галаксија Андромеда.