Једна од звезда Орионовог појаса је и Алнилам

Текст: Т. Марковић

Звезда Алнилам је заједно са Алнитаком и Минтаком једна од три звезде Орионовог појаса, дела сазвежђа Орион.

Алнилам се сврстава у плаве суперџинове. Процењује се да је она од око 275.000 до око 537.000 пута сјајнија и око 34 пута масивинија од Сунца. Претпоставља се да ће у наредних милион година Алнилам прерасти у црвеног суперџина и експлодирати као супернова.

Супернова је астрономски догађај који представља последњи еволутивни стадијум једне масивне звезде. То је експлозија звезде која избацује огромну енергију за изузетно кратак временски период. Сјај супернове пре експлозије се повећа више милиона пута у односу на сјај током њеног живота. После експлозије сјај постепено опада.

Алнилам је једна од звезда која се користи у небеској навигацији. Налажење Орионовог појаса најлакши је начин за уочавање сазвежђа Орион.