Арапски назив за Алфу Хидре, Алфард, значи ”усамљеник” и припрада јединој сјајнијој звезди у својој околини

Фото: Stellarium

Текст: Н. Павлов

Вечерас, након заласка Сунца, према југозападу ниско на хоризонту налазиће се Алфард, срце водене змије. Позната је и као Алфа Хидре, најсјајнија звезда тог сазвежђа. На арапском Алфард значи ”усамљеник” јер је она једина сјајнија звезда у својој околини са привидном магнитудом 2.

Мада три пута масивнији. Алфард је нешто хладнији од Сунца јер припада спектралној класи К3. Ова наранџаста звезда удаљена је од Земље око 177 светлосних година. Процењено је да је стара око 420 милиона година што значи да ће ускоро (по астрономским стандардима) достићи последњу фазу своје еволуције.

Код Алфарда се јављају осцилације у кретању његове масе које су узрок звезданом пулсирању. Овакве осцилације су интересантне за изучавање у астросеизмологији. Од 27 звезда на застави Бразила које представљају његове савезне државе, звезда која симболизује Мато Гросо до Сул управо је Алфард.