На данашњи дан 1730. године рођен је француски астроном Шарл Месје

Фото: Wikipedia

Текст: А. Самарџија Шушић

Француски астроном и академик Шарл Месје рођен је 26. јуна 1730. године. Месје је аутор астрономског каталога који показује положаје 110 Месјеових објеката, односно небеских тела која личе на комете. Овај син нижег судског чиновника заинтересовао се за астрономију у младости видевши Велику комету 1744. и помрачење Сунца 1748. године.

Од 1751. године Месје ради код уваженог астронома Жозефа Николе Делила (1688-1768) и према његовим упутствима почиње да бележи објекте на небу. Као пасионирани ловац на комете саставља 1771. године прву верзију свог каталога са циљем да олакша лов другима.

Умире 1817. у Паризу. Један астероид и Месечев кратер носе његово име. Крајем марта и почетком априла када се Месјеови објекти најбоље виде, астрономи аматери у Србији и широм света учествују у Месјеовим маратонима тражећи их на небу.