Istražite...

<<< RUBRIKE

<<< AUTORI

<<< Naslovna strana

Biohemija

Kako da neprekidno pratimo hemiju ljudskog tela?

Zamislite da imamo uređaj sa kojim u svakom trenutku možemo da pratimo sve zamršene biohemijske procese u organizmu. I da sa lakoćom otkrivamo šta mu se sprema

Energetika

Koji je najbolji način da proizvedemo biogoriva?

Pretvaranje poljoprivrednog otpada u gorivo bi zahtevalo razbijanje postojanih molekula, kao što su lignin i celuloza, koji su osnovni gradivni blokovi biljaka

Materijali

Kako da iskoristimo solarnu energiju?

Ustaljeni silicijumski p-n spoj kakav se koristi kod danas najefikasnijih solarnih ćelija dostigao je gornje teorijsko ograničenje od 33,7 odsto efikasnosti. Međutim, to neće biti dovoljno

Nanonauke

Šta sve možemo da napravimo od ugljenika?

Ugljenik ulazi u sastav svega što je živo, odnosno svih organskih molekula. Da li se od njih mogu napraviti i računari koji će biti moćni kao žive ćelije?

Hemija

Koliko ima hemijskih elemenata?

Ima li ograničenja za broj nukleona koji mogu da se nađu zajedno i čine jedno atomsko jezgro? Dok hemičari otkrivaju elemente sa sve većim i većim atomskim brojem, postavlja se pitanje dokle će to ići.

Neuronauke

Kako mozak misli?

Neki neuroni u mozgu konstantno generišu akcioni potencijal, frekvencijom od 10 do 100 u sekundi, drugi sve vreme ćute, a onda najednom postanu hiperaktivni.

Genetika

Kako okruženje utiče na gene?

Nastanak određenog fenotipa od datog genotipa zavisi i od interakcije između gena i sredine. Zato u različitom okruženju neće biti jednaki čak ni blizanci sa potpuno istim genima. Ili ipak hoće?

Fizika

Kolika je masa sveta koji ne vidimo?

Poznata materija čini samo 4,6 odsto mase univerzuma. Sva ostala masa je nešto što još ne možemo da vidimo, izmerimo i objasnimo.

Biologija

Od čega je nastao život?

Pre četiri milijarde godina, u primordijalnoj supi, obični neorganski molekuli pretvaraju se u život. Kako to ponoviti u laboratoriji?

CPN