Истражите...

<<< РУБРИКЕ

<<< АУТОРИ

<<< Насловна страна

Биохемија

Како да непрекидно пратимо хемију људског тела?

Замислите да имамо уређај са којим у сваком тренутку можемо да пратимо све замршене биохемиjске процесе у организму. И да са лакоћом откривамо шта му се спрема

Енергетика

Коjи jе наjбољи начин да произведемо биогорива?

Претварање пољопривредног отпада у гориво би захтевало разбиjање постоjаних молекула, као што су лигнин и целулоза, коjи су основни градивни блокови биљака

Материјали

Како да искористимо соларну енергиjу?

Устаљени силицијумски p-n спој какав се користи код данас најефикаснијих соларних ћелија достигао је горње теоријско ограничење од 33,7 одсто ефикасности. Међутим, то неће бити довољно

Нанонауке

Шта све можемо да направимо од угљеника?

Угљеник улази у састав свега што је живо, односно свих органских молекула. Да ли се од њих могу направити и рачунари који ће бити моћни као живе ћелије?

Хемија

Колико има хемијских елемената?

Има ли ограничења за броj нуклеона коjи могу да се нађу заjедно и чине jедно атомско jезгро? Док хемичари откриваjу елементе са све већим и већим атомским броjем, поставља се питање докле ће то ићи.

Неуронауке

Како мозак мисли?

Неки неурони у мозгу константно генеришу акциони потенцијал, фреквенцијом од 10 до 100 у секунди, други све време ћуте, а онда наједном постану хиперактивни.

Генетика

Како окружење утиче на гене?

Настанак одређеног фенотипа од датог генотипа зависи и од интеракциjе између гена и средине. Зато у различитом окружењу неће бити једнаки чак ни близанци са потпуно истим генима. Или ипак хоће?

Физика

Колика је маса света који не видимо?

Позната материjа чини само 4,6 одсто масе универзума. Сва остала маса jе нешто што још не можемо да видимо, измеримо и објаснимо.

Биологија

Од чега jе настао живот?

Пре четири милијарде година, у примордијалној супи, обични неоргански молекули претварају се у живот. Како то поновити у лабораторији?