Истражите...

<<< РУБРИКЕ

<<< АУТОРИ

<<< Насловна страна

Открића

Како су мајушни мајмуни оживели перуански Амазон

Тамарини, мајмуни величине веверица, заслужни су за обнављање амазонске прашуме на североистоку Перуа

Открића

Пронађена кост диносауруса тешка пола тоне

Истраживачи су на југозападу Француске открили пола тоне тешку бутну кост дивовског диносауруса, за кога се верује да је живео пре чак 140 милиона година

Открића

Милијарда хектара шуме могла би да успори глобално загревање

Нова анализа показује да би милијарду хектара нових шума широм света могло да отклони чак две трећине од око 300 гигатона угљен-диоксида који су људи отпустили у атмосферу од 19. века до данас

Открића

Како нова соларна технологија производи чисту пијаћу воду?

Истраживачи пронашли начин да, користећи соларну технологију, домаћинствима обезбеде воду за пиће; сада се надају да ће тако помоћи милионима којима је вода и даље тешко доступна

Открића

Шта је ефектније: спонтани или контролисани смех

Ново истраживање са лондонског универзитета показује да је тзв. canned laughter – наснимљени спонтани смех који чујемо у позадини ситкома – ефектнији од контролисаног

Глобално загревање, ситуација без преседана у последњих 2000 година

Експерти кажу да брзина и степен тренутног глобалног загревања превазилазе било који сличан догађај у протеклих 2000 година

Сахара, дом морских џинова

Реконструкцијом изумрлих врста на основу фосила из северног Малија, научници су утврдили да је највећа пешчана пустиња на свету некад добрим делом била прекривена водом и да су у њој живеле огромне животиње

Открића

Вештачка интелигенција против најбољих гејмера: један-нула

Играјући Texas hold’em покер против неких од најбољих играча света, програм вештачке интелигенције Pluribus однео је убедљиву победу

Открића

Захваљујући пужевима направљен повратни суперлепак

Опонашајући нека својства осушене слузи пужева, научници су направили супстанцу чија мала количина може да издржи тежину одраслог мушкарца

Све мање Аустралијанаца заражено ХИВ-ом

Најновија статистика показује да је у 2018. било чак 13% мање нових дијагноза у односу на 2017. – а тренд је видљив у читавој земљи

Открића

Да ли су људи поштенији него што мислите?

Масовни друштвени експеримент са „изгубљеним“ новчаницима, спроведен у 40 држава широм света, показао је да људи претежно враћају новчанике власницима, нарочито ако је у њима велика сума новца.

Тајни живот вируса

Шта нам открива декодирање порука које вируси шаљу једни другима у зараженом организму

открића

Постоје ли границе људске издржљивости?

Иако многи сматрају да је све у глави, научници откривају да је нешто и у стомаку“, те да границе физичке издржљивости ипак постоје

открића

Како пси реагују на стрес власника?

Поред сопственог стреса услед посете ветеринару, вожње колима, петарди, усисивача или одласка на изложбе и такмичења, пси су постали прави сунђер и за осећања власника, посебно хроничан стрес

открића

Огроман број биљака је потпуно нестао са лица Земље

Најновија глобална студија показала је да је 571 биљна врста изумрла – али многи научници верују да је број далеко већи

открића

Пронађена најстарија гљива на свету

Анализе су показале да је овај мајушни фосил, откривен у канадском Арктику, за око пола милијарде година старији од претходног носиоца рекорда из Висконсина

открића

Зашто нас кожа више сврби кад остаримо?

Најновија студија на мишевима показује да могући одговор на ово питање лежи у губитку или дисфункционалности ћелија које региструју додир