Институт „Винча“ у новембру организује серију радионица које ће ученицима омогућити да на један дан виде како изгледа посао правих научника

„Винчаоница 2013“ обухвата серију радионица, од 18. до 28. новембра, на којима ученици виших разреда основних и средњих школа имају прилику да се упознају са разним темама и методологијом научноистраживачког рада у Институту „Винча“.

Захваљујући томе што је овај пројекат добио подршку на Јавном позиву ЦПН-а за финансијску подршку пројектима популаризације науке у 2013. години, ЦПН је помогао „Винчаоницу“ и ове године. Овај пројекат ће учиницима омогућити да непосредно истраже посао научника кроз теоријски, истраживачки и практични рад.

Радознали школарци који желе да сазнају како изгледа посао микробиолога и заинтересовани су да виде како изгледају њихови гени, како да сами одреде крвну групу или да посматрају рад у правој физичкој, хемијској или биолошкој лабораторији, биће у прилици да током новембра сазнају све ове детаље од правих научника у Винчи.

Једнодневне радионице ће водити научници Института, а биће покривене бројне научне области попут медицине, молекуларне ендокринологије, неуробиологије, физике, хемије и других поља. Идеја радионица јесте да се ученици на научнопопуларан начин упознају са свим фазама научног истраживања.

Учесници „Винчаонице“ ће своје резултате и запажања представити на постерима, који ће бити изложени на манифестацији „Отворена врата 2014“ у Институту „Винча“ у мају 2014. године.

Истражите више детаља о овом пројекту на: www.vinca.rs.