U okviru proslave 210 godina Univerziteta u Beogradu, održaće se međunarodni skup o upotrebi savremenih i budućih teleskopa.

U okviru proslave 210. godina Univerziteta u Beogradu, od 2. do 7. septembra 2018. u Beogradu, se održava međunarodni skup o upotrebi savremenih i budućih teleskopa.  Skup pod nazivom The current and future observing facilities: a guided tour, namenjen je obuci pedesetak istraživača iz celog sveta za upotrebu budućih izuzetno velikih teleskopa, kod kojih je, na primer, samo prečnik ogledala veličine 30-40m. Skup je otvorila prof. dr Ivanka Popović, budući rektor Univerziteta u Beogradu.

Glavni organizator je Matematički fakultet Univerziteta u Beogradu, a skup se realizuje u saradnji sa Mašinskim fakultetom Univerziteta u Beogradu i Astronomskom opservatorijom u Beogradu, uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, i Telekoma Srbije.

Od više inostranih partnera koji učestvuju u realizaciji skupa, najznačajniji je evropska naučno-istraživačka institucija Evropska Južna Opservatorija (European Southern Observatory – ESO), čiji je predstavnik i jedan od predavača profesor Mikele Ćurasolo, predsedavajući Naučnog tima za realizaciju budućeg najvećeg teleskopa na svetu (E-ELT), koji gradi ESO.

Više detalja o naučnom skupu nalazi se na zvaničnoj internet prezentaciji: