У оквиру прославе 210 година Универзитета у Београду, одржаће се међунарoдни скуп о употреби савремених и будућих телескопа.

У оквиру прославе 210. година Универзитета у Београду, од 2. до 7. септембра 2018. у Београду, се одржава међунарoдни скуп о употреби савремених и будућих телескопа.  Скуп под називом The current and future observing facilities: a guided tour, намењен је обуци педесетак истраживача из целог света за употребу будућих изузетно великих телескопа, код којих је, на пример, само пречник огледала величине 30-40м. Скуп је отворила проф. др Иванка Поповић, будући ректор Универзитета у Београду.

Главни организатор је Математички факултет Универзитета у Београду, а скуп се реализује у сарадњи са Машинским факултетом Универзитета у Београду и Астрономском опсерваторијом у Београду, уз подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја, и Телекома Србије.

Од више иностраних партнера који учествују у реализацији скупа, најзначајнији је европска научно-истраживачка институција Европска Јужна Опсерваторија (European Southern Observatory – ESO), чији је представник и један од предавача професор Микеле Ћурасоло, председавајући Научног тима за реализацију будућег највећег телескопа на свету (Е-ELT), који гради ESO.

Више детаља о научном скупу налази се на званичној интернет презентацији: