Предавање једног од најпознатијих квантних физичара данашњице др Влатка Ведрала, одржано је на Коларцу, у уторак, 15. априла, у 18 часова

Др Влатко Ведрал, квантни физичар са Катедре за квантну физику Универзитета у Оксфорду, одржао је предавање током свог боравка у Београду, на Коларцу, у уторак, 15. априла. Улаз на предавање, на ком је Ведрал говорио о актуелним темама из домена квантне физике, био је слободан.

Један од најпознатијих квантних физичара данашњице публици je на разумљив и популаран начин објаснио појмове попут замршених стања, квантне телепортације, квантне гравитације, а било је речи и о основним принципима рада и тренутног стања у развоју технологије квантних рачунара.

На крају предавања биће представљен пројекат Квантна музика, који је основни разлог доласка професора Ведрала у Београд. Овај пројекат, настао у сарадњи Катедре за квантну физику Универзитета у Оксфорду, београдског клавирског ЛП дуа (Соња Лончар и Андрија Павловић) и професора смера за Аудио и видео технологије Високе школе електротехнике и рачунарства из Београда, инициран је са циљем повезивања наизглед неспојивих светова квантне физике и музике.

Пројeкaт Квантна музика ће, кроз научно утемељено и уметнички надограђено истраживање и концертно извођење, уз разноврсне технолошко-звуковне експерименте, понудити могућност за потпуно нови вид тумачења света музике и физике, али и другачију перцепцију наше физичке реалности.

Влатко Ведрал, физичар, Универзитет Оксфорд

Др Влатко Ведрал је физичар пореклом из Србије, професор физике на Универзитету Оксфорд и у Центру за квантну технологију при Националном универзитету у Сингапуру. У сам врх квантне физике се винуо током деведесетих година 20. века, када је дао фундаментални допринос развоју квантне информатике. Аутор је преко 200 научних радова у области квантне механике и информатике. Резултати његових радова цитирани су преко 10.000 пута, што га чини убедљиво најцитиранијим физичарем пореклом са наших простора. Изузетно је активан у медијском промовисању и популаризацији квантне физике и науке уопште: аутор је и учесник великог броја радијских и ТВ емисија које се баве овом темом. Написао је и неколико књига из домена популарне науке, од којих је последња, Декодирање реалности, доживела успех широм света.

Истражите више о др Влатку Ведралу.