Otvoreni razgovori sa dr Bojanom Gligorijević, profesorkom bioinženjeringa na Univerzitetu u Filadelfiji i autorkom rada na našoj manifestaciji u Muzeju primenjene umetnosti

Dr Bojana Gligorijević, uspešna naučnica i umetnica koja trenutno živi i radi u Filadelfiji, predstaviće svoje umetničke radove „Nauka i umetnost u mikroskopiji“ u Muzeju primenjene umetnosti. Umetnica će u prostoru biti  20, 21. i 24. novembra od 18 do 19 časova, gde je možete upoznati i sa njom porazgovarati o njenim radovima. Izložba je deo velike art+science+makers manifestacije.

U procesu istraživanja doktorka Gligorijević koristi kolonije ljudskih ćelija sa različitim mutacijama. Tehnikom molekularnog inženjeringa ona modifikuje ćelije uz pomoć korala koji rastu na dnu Pacifika i sjaje u mraku kada sunčevi UV zraci dotaknu vodu. Transferom DNK iz korala, ljudske ćelije koje počinju da sjaje u mraku, omogućavaju  da njihovo ponašanje fotografišemo laserskim mikroskopom. Kao ulični fotograf, umetnica vreba napeti momenat i kreira kompoziciju.

Dr Bojana Gligorijević je diplomirani hemičar sa PMF-a, sa doktoratom iz biofizike na Univerzitetu Džordžtaun, u Vašingtonu. Na njujorškom koledžu „Albert Ajnštajn“ razvila je metode za snimanje ćelija kancera u realnom vremenu i izračunavanje verovatnoće za metastazu na osnovu snimaka. Danas je vanredni profesor na katedri za Bioinženjering na Univerzitetu Templ, u Filadelfiji , gde je na čelu šestočlane grupe istraživača.