Награду „Невен“ за најбољу научнопопуларну књигу добио је један од сарадника Центра за промоцију науке – Никола Божић из ИС Петница

Жири који додељује престижну награду „Невен“ одлучио је да Астрономиjа, аутора Николе Божића, представља наjбољу књигу за децу на пољу популарне науке ове године. Никола Божић, руководилац Oдељења математичких и техничких наука у Истраживачкој станици Петница и истовремено уредник секције Наука на порталу Б92, већ годинама се бави популарном науком. Између осталог, један је од спољних сарадника Центра за промоцију науке.

Награду „Невен“ додељуjе организациjа Приjатељи деце Србиjе. Награда постоји од 1955. године и представља једну од најстаријих у области литературе за децу у Србији. Међу досадашњим добитницима су и Бранко Ћопић, Мика Антић, Милован Даноjлић, Љубивоjе Ршумовић, Добрица Ерић, Светлана Велмар-Jанковић. Од 1988. године награда се додлеjуjе поред белетристике и за наjбољу књигу популарне науке.

Божићева књига Астрономиjа jе издање Креативног центра, обjављено у едициjи „Сазнаj и пробаj“. То jе књига коjа упознаjе младе с основним принципима астрономске науке и открива им мноштво занимљивости у вези с њом. Читалац из ње сазнаjе шта jе астрономиjа, каква све сазвежђа постоjе, како се крећу планетре и сателити, како настаjе помрачење Сунца и Месеца, од чега се састоjи реп комете, шта су супернове, како настаjу црне рупе.

Радећи вежбе предложене у књизи дете може само да откриjе и научи нешто више о различитим областима астрономиjе. У овоj књизи комбинуjу се историjски подаци, научна достигнућа и практични рад, што омогућава деци да лакше праве изборе и доносе одлуке о своjим будућим активностима.