Ovogodišnji pobednik Laboratorije slavnih, Milivoje Krvavac, govorio je o izumiranju vrsta vodozemaca u tropskim šumama Šri Lanke

Tekst: M. Vidić

Pobednik Laboratorije slavnih, takmičenja za najboljeg komunikatora nauke u Srbiji, ove godine je Milivoje Krvavac, doktorant na Departmanu za biologiju i ekologiju na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu. Krvavac će predstavljati Srbiju na međunarodnom finalu FameLab-a u Čeltnemu, u Velikoj Britaniji, juna ove godine.

Laboratorija slavnih, zasnovana na britanskom modelu FameLab, međunarodno je takmičenje koje traga za najtalentovanijim komunikatorima nauke. Želja Britanskog saveta u Srbiji, organizatora takmičenja, jeste da nauku učini zabavnom i da ohrabri mlade ljude koji su „ludi za naukom“ da svoje znanje i entuzijazam podele sa najširom publikom.

Tokom nacionalnog takmičenja Laboratorije slavnih svaki kandidat imao je tri minuta da se predstavi pred stručnim žirijem svojom naučnom prezentacijom koja je razumljiva širokoj publici. Kandidati su se trudili da budu što zanimljiviji, originalniji, zabavniji i jasniji čak i onima koji ne znaju gotovo ništa o oblasti o kojoj se govori. Takmičenje je namenjeno mladim ljudima uzrasta od 18 do 35 godina koji studiraju ili rade u oblasti prirodnih, tehničkih nauka ili matematike.

Krvavac je pred žirijem, studijskom publikom i gledaocima Radio-televizije Srbije predstavio rezultate svog petogodišnjeg istraživačkog rada u tropskim šumama Šri Lanke. Njegov rad fokusiran je na kritično ugrožene vrste vodozemaca kojima preti izumiranje.

Drugo mesto osvojila je maturantkinja iz Beograda Iva Atanacković, koja je govorila o bakterijskoj komunikaciji i njenom uticaju na ljudski život, a treće diplomirani biolog Irina Damnjanović, koja je govorila o tajnama bebinih pokreta.

Laboratorija slavnih se u Srbiji organizuje od samog početka, 2007. godine, a jedan od nacionalnih pobednika, Mirko Đorđević, osvojio je 2009. godine prvo mesto i na međunarodnom takmičenju FameLab u Čeltnemu.