22. април се већ пет деценија обележава као датум који посвећујемо планети на којој живимо. У нашем виртуелном Научном клубу можете да посетите радионицу посвећену овом дану!

Први Дан планете Земље обележен је 22. априла 1970. године. Овај датум је изабран као подсетник на три велика еколога рођена овог дана: глумца Едија Алберта (1906–2005), природњака Џона Мјуира (1838–1914) и агронома Јулијуса Мортона (1832–1902). Иако су се конзервативне снаге у САД буниле, јер је игром случаја 22. април и Лењинов рођендан, па су еколози су оптуживани за сарадњу са Совјетским Савезом, овај покрет је ипак постајао све популарнији, да би од 1990. године изашао из америчких оквира и раширио се као глобални феномен.

Данас више хиљада еколошких организација широм планете слави и обележава овај датум, који се посвећује за њу најбитнијим темама попут сагоревања фосилних горива, повећању емисије угљен-диоксида и других гасова “стаклене баште” и глобалном загревању.

Професор др Драган Миловановић са Рударско-геолошког факултета, који је пропутовао велики део наше планете истражујући њену геолошку структуру као члан разних истраживачких експедиција, испричао нам је како он види планету у овом изазовном тренутку: „Земља нам је подарила сировине које морамо рационално користити, експлоатисати уз што мању промену средине у којој живимо и радимо. Свака извађена тона угља, и не само угља, мења и девастира простор, ваздух који удишемо и воду коју пијемо. Без њих не можемо да опстанемо ниједан дан. Гладни смо енергије да бисмо задовољили сопствене потребе и жеље, али сваког тренутка морамо имати у виду колико смо угрозили себе и планету. Развијамо нове научне технике и морамо још више да учимо о њеним природним богатствима која нам пружа. Што више научимо, боље ћемо разумети да је морамо неговати попут властитог детета ради добробити будућих покољења.″

Свратите у нашу виртуелну радионицу посвећену Дану планете у нашем виртуелном Научном клубу!